Bezpieczeństwo w miejscu pracy

Bezpieczeństwo w miejscu pracy, zwłaszcza w sektorach wrażliwych to niezwykle istotna kwestia, w której nieustannie obserwować można pojawianie się nowych i rozwój obecnych rozwiązań. Przykładem takiego rozwiązania może być na przykład zorganizowany w bardzo różnorodny sposób system kontroli dostępu, dzięki któremu pracodawca może ściśle kontrolować kto wchodzi do pomieszczeń firmy i kto z nich wychodzi, a także w jakim czasie.

System kontroli dostępu – jak to działa?

System tego rodzaju to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu możliwa jest znacznie większa kontrola ruchu pracowników i gości w zakładzie pracy. Na rozwiązanie takie składa się system czytników przy drzwiach i oprogramowanie, które koordynuje ich działanie. Każdy z pracowników otrzymuje odpowiednie, spersonalizowane karty plastikowe, na których zakodowane są informacje, pozwalające na dostęp do pomieszczeń, w których mogą oni w czasie pracy przebywać. Najważniejsze zalety takiego systemu to:
1. Możliwość kontroli osób wchodzących i wychodzących na całym terenie firmy.
2. Zwiększenie bezpieczeństwa.
3. Wiedza na temat godzin wchodzenia i wychodzenia pracowników
4. Ograniczenie dostępu do wybranych pomieszczeń.

Karty plastikowe, które używane są w takich systemach mogą być zaopatrzone mikrochip, na którym zakodowane są informacje dotyczące poszczególnych pracowników. Karty takie są najczęściej również przyporządkowane poszczególnym pracownikom, co zapobiega użyciu przepustki kogoś innego.